شهر دلخواه ایرانیان، سبز، دوستدار انرژی پاک و مناسب برای زندگی تمام موجودات است.

شهر دلخواه ما، شاداب و سرسبز و مملو از درختان سایه‌دار و انبوه است. این شهر پوشیده از باغ‌ها و پشت‌بام‌های سبز است که حس طبیعت را در فضایی دوستانه القا می‌کند. در شهر دلخواه ما، ساختمان‌ها سبز هستند و با محیط پیرامون خود هماهنگی دارند.

شهر دلخواه ما، تمیز و سالم است. در این شهر مردم آسوده نفس می‌کشند و رژیم غذایی سالم، قربانی سرعت زندگی شهری نمی‌شود. این شهر عاری از هرگونه آلودگی هوا و گردوغبار است. شهر دلخواه ما، سلامت روانی و جسمانی و امنیت غذایی را برای همگان فراهم می‌کند.

در شهر دلخواه ما، بوی بد زباله و فاضلاب به مشام نمی‌رسد. شهروندان ایرانی در تولید زباله‌های غیرقابل بازیافت با کمترین میزان پیش‌گام‌اند؛ شهروندان زباله‌های تر و خشک را جدا کرده و به جای کیسه‌های پلاستیکی از کیسه‌های پارچه‌ای استفاده می‌کنند.

شهر دلخواه ما، در استفاده از انرژی‌های پاک و تجدیدپذیر پیشتاز است و از منابع طبیعی به شکلی بهینه استفاده می‌کند.

در شهر دلخواه ما، مردم، حق نسل‌های آینده را در برخورداری از منابع طبیعی بـه رسمیت می‌شناسند و آن را قربانی منافع اقتصادی گروه‌های خاص جامعه نمی‌کنند. در این شهر پشت‌بام‌ها و دیوارها تا حد امکان مجهز به سلول‌ها، آبگرمکن‌های خورشیدی و توربین‌های بادی هستند.

در شهر دلخواه ما، آب دارای احترام و جایگاه ویژه‌ای است. این شهر منابع آبی مثل آب باران را بازیابی می‌کند و دارای مدیریت یکپارچه در نگهداری و تخصیص منابع آب منطقه‌ای است.

شهر دلخواه ما، از همه گونه‌های زیستی محافظت می‌کند. در شهر دلخواه ما، شهرنشینان به زندگی گیاهان و آزادی حیوانات احترام می‌گذارند. در شهر دلخواه ما، باغ‌وحش زندانی برای ملاقات انسان‌ها و حیوانات نیست.