دیشب کلیپی رو از صفحه #نمایشگاه_شهر_هوشمند اسپانیا منتشر کردم که متاسفانه اینستگرام اون رو حذف کرد. توی لینکدینم می‌تونید کلیپ رو مشاهده کنید.

ایده‌ی “شهر ۱۵ دقیقه‌ای” توسط کارلوس مورنو و با هدف بهبود کیفیت زندگی شهری ارائه شده است. بخشی از این ایده، متأثر از کار جین جیکوبز است که محلات را به‌عنوان اتصالات اجتماعی در نظر می‌گرفت.
“شهر ۱۵ دقیقه‌ای” نشان می‌دهد که با فراهم کردن دسترسی نزدیک به امکانات رفاهی و شغلی، خدمات دولتی، پارک‌های عمومی، مراکز خرید و سرگرمی‌های متنوع، توسط دوچرخه یا پیاده، می‌توان طراحی شهرها را برای تأمین نیازهای اساسی ساکنان بهبود بخشید.
به ‌این ‌ترتیب، ساکنان می‌توانند در شعاع کوچکی از خانه‌هایشان، جوامع قوی‌تری را شکل دهند و سرمایه‌گذاری بیشتری در مشاغل و خدمات منطقه خود داشته باشند.

#مرکز_تحقیقات_شهر_هوشمند_ایران #دانشگاه_تهران #شهر_هوشمند #شهرهوشمند #هوشمندسازی #تحول_دیجیتال #تحول_هوشمند #نوآوری #خلاقیت #نوآفرینی #محتوا #شهر_۱۵_دقیقه_ای #شهر_پایدار #برنامه_ریزی_شهری #شهر
#امین_قریبی

#SmartCityResearchCenterofIran #scrci #smartcity #digitaltransformation #smarttransformation #innovation #creative #futurecity #futurecities #۱۵minutecity #sustainblecity
#amingharibi

www.amingharibi.com