#جرج_برنارد_شاو تو کتاب #دوباره_فکر_کن میگه: بدون تغییر نمی‌توان پیشرفت کرد؛ و آن‌هایی که نتوانند ذهنیت‌شان را تغییر دهند، قادر به تغییر هیچ‌چیز نخواهند بود.

 

از دیدگاهی دیگر می‌توان به این جمله نگاه کرد و دوباره به این جمله فکر کرد و اون رو با بحث تحول هوشمند مرتبط کرد. جایی‌که اگر تغییر و تحولی در ساختارهای موجود در #سازمان یا شهر یا کشور بوجود نیاوریم و پاسخ‌های درست و به‌هنگامی به این چالش‌ها ندیم، با چیزی جز #شکست روبرو نخواهیم شد.

قبلا هم عرض کرده بودم: یا تحول هوشمند رو می‌پذیریم یا می‌میریم.

واقعیت این است که در زمانه‌ای زندگی می‌کنیم که سازمان‌ها، شهرها و کشورها با چالش‌های جدیدی دست و پنجه نرم می‌کنن و این چالش‌ها روز به روز پیچیده‌تر می‌شن. یکی از اصلی‌ترین این چالش‌ها، مدیریته! #مدیریت_سازمان، مدیریت کسب و کار، #مدیریت_شهری، مدیریت کشور و …

رویکرد تحول هوشمند، سعی داره تا این چالش‌ها رو قابل مدیریت کنه و با افزایش جمعیت و یا افزایش تعداد پرسنل و یا افزایش پروژه‌های یک سازمان یا کسب و کار، خللی در عملکرد ایجاد نشه.

اگر بخوایم با همان تفکر سنتی (اسم بهتری برای مدیریت فعلی پیدا نمیکنم!)، به چالش‌ها پاسخ بدیم، قطعا در آینده نزدیک دچار مشکلاتی می‌شیم و کم کم به سمت شکست حرکت می‌کنیم.

تنها راه مقابله و آماده‌سازی سازمان یا شهر یا کشورمون برای به زانو درآوردن این چالش‌ها، “تحول هوشمند”ه.

البته مردن در این جمله، استعاره از این داره که سازمان، شهر یا کشور بدون تحول هوشمند می‌میره نه انسان!