چندسالی هست که سعی می‌کنم #کره_جنوبی رو رصد کنم و با فرآیندهایی که در این کشور حول حوزه #کسب_و_کار و #استارتاپ ها در جریان هست، آشنا بشم
تو نمایشگاه #WSCE2022 که در کشور کره جنوبی برگزار می‌شد، با یکی از مدیران شهر اینچئون در غرفه #IncheonMetropolitanCity صحبت می‌کردم. مسیر حمایت از تیم‌های #خلاق و #نوآور بسیار درست و اصولی بود. تیم‌ها رو از روز اول با چالش‌های #شهری و #صنعت آشنا می‌کردن، سعی می‌کردن توی مسیر حل این چالش‌ها همراه تیم‌ها باشن، فضای مناسب برای استقرار تیم‌ها با امکانات بسیار مناسب فراهم می‌کردن که البته کاملا رایگان بود و برای تست #محصول و #راهکار تیم‌ها، شرایط آزمایشگاهی رو در شهر یا صنعت فراهم می‌کردن و تیم‌ها رو برای رشد و بلوغ کاملا همراهی می‌کردن.

چند وقت پیش با یکی دیگه از این بازیگران و فعالین کره جنوبی آشنا شدم؛ #MinistryofSMEsandStartups یا همون #وزارت_صنایع_کوچک_و_متوسط_و_استارتاپ_ها.

بنظرم وجود همچین سازمان‌هایی در یک کشور بسیار موثر، پیش‌برنده و حیاتیه. کسب‌وکارها می‌تونن بر اساس یک مسیر مشخص و اصولی شکل بگیرن و رشد کنن و کشور تمام و کمال پشت اون کسب‌کار هست تا در نهایت به کشور و اقتصاد اون کشور کمک کنه.

یکی از تیم‌هایی که در این مسیر از این خدمات استفاده کرده بود، به مرحله‌ای رسیده بود که بر روی خودروهای #هیوندای (در قسمت شاگرد) یک دوربین #هوش_مصنوعی نصب کرده بود و خدمات بسیار ارزشمندی به کشور و جامعه ارائه می‌کرد. در یک پست جداگانه در مورد این تیم بیشتر توضیح می‌دم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *