#هوشمندیسم یا #اسمارتیسم (#Smartism)

از وقتی تونستم کمی با مفاهیم شهر هوشمند آشنا بشم (در واقع منظورم زمانی هست که تونستم موضوع رو درک کنم)، در این فکر بودم تا اثرگذاری جدی در این حوزه داشته باشم.

‌به موضوعات مختلفی فکر کردم که بتونه جامعه‌ای رو با هدف همفکری و هم‌افزایی شکل بده‌. در همین گیرودار بودم که مناظره جنجالی دکتر غنی‌نژاد و درخشان رو در باب #اقتصاد #ایران دیدم و تصمیم گرفتم #مکتبی با رویکرد شهر هوشمند رو تعریف کنم.

امیدوارم به کمک هم این مکتب رو توسعه و ترویج بدیم.

⚡️هوشمندیسم یا اسمارتیسم (Smartism)، به‌عنوان یک مکتب فکری و یک ایدئولوژی، زاییده شرایط زندگی شهری است که به موضوعات شهر هوشمند، تحول هوشمند و هوشمندسازی توجه ویژه دارد.

آرمان‌ها و ارزش‌های اصلی هوشمندیسم، شامل قبول ضرورت تحقق شهر هوشمند، توجه به منافع همه بازیگران و ذی‌نفعان، #شفافیت، #نوآوری و عدم به‌کارگیری رویکردهای #ضد_هوشمندی است.

هوشمندیسم با اعتقاد به تحول هوشمند، به بارزترین و شاخص‌ترین ارزش و آرمان هوشمندیسم که افزایش کیفیت زندگی در تمامی جوانب و برای همه شهروندان و کاربران شهری است می‌رسد.
‌‌
www.amingharibi.com

#هوشمندیسم #اسمارتیسم #شهر_هوشمند #شهرهوشمند #هوشمندسازی #اینترنت_اشیا #تحول_هوشمند #تحول_دیجیتال #مکتب #مکاتب_فلسفی #فلسفه
#امین_قریبی

#smartism #smartcity #smarttransformation #digitaltrasformation #iot #internetofthings #ai #artificialintelligence #philosophy #philosophia
#amingharibi

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *