ابوظبی امارات متحده عربی و سئول کره‌جنوبی به امضای قرارداد شهر دوستی پرداختند که نقطه‌عطفی در همکاری بین‌المللی برای توسعه شهری و نوآوری حمل‌ونقل است.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، دپارتمان شهرداری‌ها و حمل‌ونقل (DMT) ابوظبی و دولت شهری سئول، توافق‌نامه «شهر دوستی» را امضا کردند که نشان‌دهنده نقطه‌عطفی در همکاری بین‌المللی برای توسعه شهری و نوآوری حمل‌ونقل است.

ابوظبی همچنین دفتر منطقه‌ای سازمان جهانی شهرهای پایدار هوشمند (WeGO) مستقر در سئول را برای خاورمیانه و شمال آفریقا (MENA) افتتاح کرده است.مرکزی برای سیستم‌های هوشمند

امضای توافق‌نامه شهر دوستی دستاوردهای مهمی برای ابوظبی و کل امارت محسوب می‌شود و موقعیت این شهر را به‌عنوان یک مرکز پیشرو برای توسعه هوشمند شهری پایدار در منطقه MENA تقویت می‌کنند. این توافق همچنین نشان‌دهنده تعهد ابوظبی به نوآوری و تعالی در برنامه‌ریزی شهری و زیرساخت‌های حمل‌ونقل است و بر تعهد شهر به تقویت مشارکت‌های بین‌المللی و پیشبرد دستور کار جهانی برای شهرنشینی پایدار تأکید می‌کند.

همکاری حاضر پس از پیشنهاد موفقیت‌آمیز دپارتمان شهرداری‌ها و حمل‌ونقل ابوظبی در ششمین مجمع عمومی سازمان جهانی شهرهای هوشمند و پایدار در سئول کره‌جنوبی صورت گرفت. دفتر منطقه‌ای MENA به‌عنوان مرکزی برای همکاری، اشتراک دانش و ابتکارات ظرفیت‌سازی با هدف توانمندسازی شهرهای منطقه برای بهره‌برداری از مزایای فناوری‌های هوشمند برای توسعه شهری پایدار عمل خواهد کرد.حوزه‌های توافق‌نامه شهر دوستی

توافق‌نامه شهر دوستی حوزه‌های مختلفی از همکاری را از جمله برنامه‌ریزی شهری و حمل‌ونقل، خدمات شهری، وسایل‌نقلیه خودران، نوآوری‌های حمل‌ونقل عمومی، راه‌حل‌های شهر هوشمند، برنامه‌های کاربردی اینترنت اشیا (IoT) و سیستم‌های هوشمند در بر می‌گیرد و شامل راه‌حل‌های نوآورانه حمل‌ونقل، زیرساخت‌های هوشمند، نوآوری‌های انرژی، تجزیه‌وتحلیل داده‌ها، استفاده از هوش مصنوعی (AI)، ابتکارات داده‌های باز و ترویج تحقیق در توسعه شهری می‌شود.

این نقاط عطف بین ابوظبی و سئول نه‌تنها نماد اتحاد، بلکه نشانی از چشم‌انداز مشترک از پیشرفت و رفاه است و می‌تواند کاتالیزوری برای تغییرات دگرگون‌کننده باشد که الهام‌بخش شهرهای سراسر جهان برای آغاز اقدامات مشابه به‌سمت آینده شهری مرفه‌تر و هوشمندتر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *