سیستم‌های حاکمیت سنتی، به طور چشمگیری به دلیل گسترش سریع شهرنشینی و رشد جمعیت تحت فشار قرار گرفته‌اند که منجر به ناکارآمدی، کاهش شفافیت و مشارکت محدود شهروندان شده است. برای مقابله با این چالش‌ها، حکمرانی هوشمند به عنوان یک راه‌‌حل نوین، ارائه شده است و از فناوری‌هایی مانند هوش مصنوعی، تجزیه و تحلیل داده‌ها و بلاک‌چین برای ایجاد مدل‌های حکمرانی کارآمدتر، شفاف و فراگیر استفاده می‌کند که ذیل برنامه حکمرانی هوشمند قرار می‌گیرند.

e-Governance

دولت الکترونیک، عملکردهای دولت را دیجیتالی می‌کند تا کارایی، شفافیت و مشارکت شهروندان را افزایش دهد. استفاده از فناوری‌هایی مانند محاسبات ابری، هوش مصنوعی و کلان‌داده‌ها، حکمرانی سنتی را به سیستمی پاسخگوتر و مؤثرتر تبدیل می‌کند. این مدل طیف وسیعی از خدمات دیجیتالی را به شهروندان، مشاغل و سازمان‌ها ارائه می‌کند و حکمرانی فراگیر و مشارکتی را ترویج می‌کند.

چالش‌ها

نمونه‌های موردی

m-Governance

m-Governance یک رویکرد موبایل محور برای دیجیتالی‌کردن عملکردهای دولت، افزایش کارایی، شفافیت و مشارکت شهروندان است. mGaaS با استفاده از فناوری‌های تلفن همراه مانند تلفن‌های هوشمند (موبایل هوشمند)، برنامه‌های کاربردی تلفن همراه و خدمات پیام کوتاه، قصد دارد خدمات دولتی را برای شهروندان در دسترس‌تر و راحت‌تر کند. این مدل خدمات، دولت‌ها را قادر می‌سازد تا طیف گسترده‌ای از خدمات دیجیتال را مستقیماً به موبایل شهروندان ارائه دهند و چارچوب حاکمیتی فراگیرتر و مشارکت‌جویانه‌تری را تقویت کنند.

چالش‌ها

نمونه‌های موردی

Predictive Governance

پلتفرم پیش‌بینی حکمرانی (حکمرانی پیش‌بینی‌کننده) به‌عنوان یک سرویس (PGPaaS) یک سرویس مبتنی بر ابر (Cloud) است که از تجزیه و تحلیل پیشرفته، یادگیری ماشین و فناوری‌های کلان‌داده برای کمک به دولت‌ها برای پیش‌بینی و مقابله فعالانه با چالش‌های بخش عمومی استفاده می‌کند. این مدل خدمات به دولت‌ها اجازه می‌دهد تا از رویکردهای پیش‌بینی برای تصمیم‌گیری آگاهانه، بهینه‌سازی تخصیص منابع و بهبود ارائه خدمات استفاده کنند.

نمونه‌های موردی

نمونه‌های موردی حکمرانی هوشمند

موارد استفاده از حکمرانی هوشمند، شهرها را با زیرساخت‌های دیجیتال پیشرفته، خدمات الکترونیکی کارآمد و مشارکت فعال شهروندان متحول می‌کند. از سلامت و آموزش هوشمند گرفته تا بهبود ایمنی عمومی و حمل‌ونقل که این نوآوری‌ها فضاهای شهری پایدار، کارآمد و فراگیر ایجاد می‌کنند.

در ادامه پیشنهاد می‌کنم متن کامل رو در فایل پی دی اف مطالعه کنید. در بخشی از این سند، چالش‌ها و بهترین شیوه‌های حکمرانی هوشمند، پلتفرم‌های حکمرانی هوشمند، موضوعات مرتبط با چالش‌ها و راهکارهای افزایش مشارکت شهروندی، چارچوب حکمرانی هوشمند، توانمندسازها، استانداردها و دستورالعمل‌های حکمرانی هوشمند، مدل نوآوری تدارکات و پیشنهادات حاکمیتی، سیاست‌های نوآوری اجتماعی و حمایت از حکومت و موارد متعدد دیگری برای درک موضوع حکمرانی هوشمند و رسیدن به راهکار عملیاتی ارائه شده است.

به طور خلاصه، برنامه حکمرانی هوشمند نشان‌دهنده یک رویکرد تحول‌آفرین و آینده‌نگر برای نوسازی مدیریت دولتی است. هدف این برنامه با استفاده از فناوری‌های پیشرفته و استراتژی‌های نوآورانه، افزایش کارایی، شفافیت و مشارکت شهروندان در فرآیندهای حکمرانی است. موفقیت این برنامه به توانایی آن در رسیدگی به چالش‌های مختلف در بخش‌های مختلف، تقویت چارچوب حاکمیتی پاسخگو، فراگیر و مبتنی بر داده بستگی دارد.

مطالعه و دانلود فایل اصلی:

منبع

https://www.sdpgroups.com/post/smartgovernance

4 پاسخ

  1. Just like you’ve received this message:

    Broadcast your message to countless of email inboxes for only 9$. We will send your message through millions website contact forms. All messages will land inbox.

    This will create leads, site visits, customers, awareness.

    Visit https://bit.ly/blastformnow

    Unsubscribe here if you don’t want to get these amazing deals: https://bit.ly/unsubscribeus
    Ul. 11 Listopada 102, Kedzierzyn-Kozle, NA, Poland, 47-220

  2. Hi there

    We provide real human traffic with a revenue share option.

    Are you looking to skyrocket your website’s ad revenue effortlessly? At Pristine Traffic, we specialize in providing premium traffic solutions designed to connect you with engaged, high-quality visitors. Our targeted traffic can help you:
    – Increase user engagement and retention
    – Maximize your ad earnings
    – Achieve sustainable growth with consistent, profitable traffic

    Join the many successful websites that have transformed their performance with our tailored traffic solutions. Seize the opportunity to elevate your site’s revenue potential!

    Visit Pristine Traffic today to learn more and get started: https://bit.ly/psttraffic

    Best

    Contact: hello@pristinetraffic.com
    Visit: https://bit.ly/psttraffic
    WhatsApp: +18143008897

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *