معاون علمی،فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور خبر از افتتاح سازمان ملی هوش مصنوعی ایران را داده است و اعلام کرده است شمارش معکوس برای افتتاح این مرکز آغاز شده است.

روح‌اله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی،فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور در شبکه اجتماعی X خبر از افتتاح سازمان ملی هوش مصنوعی ایران را داده است و این مرکز را دغدغه محقق شده رئیس جمهور شهید عنوان کرده است.

طبق گفته روابط عمومی معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری به پیوست به احتمال زیاد این مرکز در هفته آینده افتتاح خواهد شد.

خبرگزاری مهر نیز در این باره نوشته است: اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی، در نهصد و یکمین جلسه خود، کلیات سند ملی تأسیس سازمان و شورای راهبری هوش مصنوعی جمهوری اسلامی ایران را به تصویب رساندند.

قرار داشتن در ۱۰ کشور برتر هوش مصنوعی در افق ۱۰ ساله، توسعه آینده نگرانه زیست بوم هوش مصنوعی، رعایت حریم خصوصی و امنیت داده ها، از اهم اهداف این سند مطرح شده است.

طبق سند ملی تصویب شده، ریاست شورای راهبری هوش مصنوعی، بر عهده رئیس جمهور است و وزرای ارتباطات و فناوری اطلاعات، صنعت معدن و تجارت، اقتصاد و امور دارایی و بهداشت و آموزش پزشکی، برخی از اعضای آن را تشکیل می‌دهند. همچنین این شورا، دارای دو عضو حقیقی نیز هست که پس از دریافت حکم رییس جمهور، به عضویت این شورا در می‌آیند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *