در تاریخ 23 خردادماه 1403، همایش سیستم‌های کنترل مرکزی چراغ‌های راهنمایی با حضور فعالین حوزه حمل و نقل ایران و چین توسط شرکت مهیا برگزار شد.

در حوزه #تقاطع_هوشمند و #کنترل_چراغ_راهنمایی می‌توان به جرات گفت که با کشورهای دیگر پیش رفته‌ایم. شرکت‌های خوبی در کشور داریم که سال‌ها هست در حال اجرای پروژه‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری هستند.

نرم‌افزاری همچون SCATS که در اکثر کشورهای دنیا در حال استفاده هست، در ایران هم چند سالی هست که استفاده می‌شه.

شهرهایی مثل #تهران، #مشهد، #کرمانشاه، #اصفهان، #تبریز، #شیراز، hashtag#قزوین، #اهواز، #زنجان، #همدان و چند شهر دیگر و حدودا بیش از 1140 تقاطع در کشور از این سیستم استفاده می‌کنن.

آمارهای جالبی از میزان استفاده این نرم‌افزار در دنیا در این رویداد ارائه شد که کشورهایی مثل #آمریکا با بیش از 2100 تقاطع، #برزیل با حدود 280 تقاطع، #آمریکای_جنوبی با حدود 850 تقاطع، #اروپا با حدود 1800 تقاطع، #آفریقای_جنوبی با حدود 100 تقاطع، #استرالیا با حدود 11700 تقاطع از نمونه کشورهایی هستن که از SCATS برای مدیریت تقاطع استفاده می‌کنن

البته آمار بالای استفاده در استرالیا به دلیل این هست که این نرم‌افزار استرالیایی است و بعد به کشورهای دیگر سرویس ارائه شده.

همچنین در خلال این رویداد، فرصتی شد تا با نمایندگان کشور چین که تجارب ارزنده‌ای در حوزه حمل و نقل هوشمند داشتند صحبت کنیم و چالش‌ها و دغدغه‌های چین و ایران در این حوزه مورد بحث بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *