هدف کلی شهرک صنعتی هوشمند

راه‌حل‌های هوشمندسازی شهرک‌های صنعتی با پشتیبانی از بستر اطلاعاتی مبتنی بر بهبود سیستم خدمات عمومی در شهرک‌ها، درگیرکردن کلیه واحدهای صنعتی، شرکت‌ها و سازمان‌ها در حوزه‌های صنعتی برای به اشتراک‌گذاری منابع و ایجاد سیستم خدمات عمومی و مدیریت یکپارچه است.

فناوری‎های جدید در ارتباط با توسعه‎ اینترنت، واحد‏ها را مجبور به استفاده از راه‌‎حل‏هایی مانند رایانش ابری (Cloud Computing)، اینترنت اشیاء (IoT)، ارتباطات مردم و ماشین آلات کرده است.

شهرک صنعتی هوشمند که بر اساس همکاری صنعتی جهانی و اتصال تجهیزات ایجاد شده است، شامل شش بخش کاربردی زیر است:

کنترل تجهیزات هوشمند

سیستم کنترل تجهیزات هوشمند می‌تواند نظارت هوشمندانه بر روی تجهیزات کارخانه، انجام هشدار زودهنگام و کنترل بهینه سازی منظم و امکان دسترسی همزمان جهانی به داده‌های عملکردی کارخانه‌ها و داده‌های تجهیزات، فراهم کند و این به مدیران کارخانه کمک می‌کند تا به طور موثر با منابع فنی کار کنند و در نتیجه هزینه‌های پرسنل را کاهش می‌دهد و راندمان مدیریت را افزایش می‌دهد. کنترل تجهیزات هوشمند، تعمیر و نگهداری و تعمیرات پیش‌بینی شده را به منظور کاهش میزان خرابی تجهیزات و بهبود بازده تولید برای کارخانه اتخاذ می‌کند. این یک راه حل تولید یکپارچه و هوشمند برای نظارت بر کل فرآیند تولید، عبور در زمان اخطار عدم موفقیت و تصمیم‌گیری مؤثر در مورد هزینه‌های تولید را فراهم می‌کند.

 

Smart Equipment Control

ردیابی هوشمند PO

ردیابی هوشمند PO ارائه دهنده خدمات یکپارچه برای تولیدکنندگان تجهیزات داخلی است و به آنها کمک می‌کند تا تحول دیجیتالی و هوشمند را در پیش بگیرند تا ظرفیت تولید دیجیتال و هوشمند خود را افزایش داده و به کنترل تصویری برای تولید PO برسند. این سیستم به گونه‌ای طراحی شده است که رابط‌های پلتفرم استاندارد را برای تولیدکنندگان فراهم می‌کند، سپس به کارخانه‌ها کمک می‌کند تا به تدریج تحول دیجیتال را کامل کنند و در نهایت به تولید مجازی دست یابند.

Smart PO Tracking
Smart PO Tracking

خدمات صنعتی هوشمند

این ماژول به عنوان یک بستر همتا و شفاف برای تولیدکنندگان صنعتی و ارائه‌دهندگان خدمات صنعتی خدمت می‌کند. این شرکت به گونه‌ای طراحی شده است که خدمات صنعتی را به صورت دیجیتالی، شبکه‌ای و هوشمندسازی کرده و به تولیدکنندگان در چین کمک می‌کند تا تحولات صنعتی را از تولید سنتی به تولید مبتنی بر خدمات و پیشرفت بازار جهانی بدست آورند. در ابتدا سعی خواهیم کرد خدمات مربوط به عملکرد کارخانه‌ها، مانند مدیریت تجهیزات را فعال کنیم و سپس خدمات مرتبط با تولید تحقیق و توسعه در صنعت مانند طراحی مشترک را ارائه دهیم و در نهایت بتوانیم خدمات مرتبط با تولید هوشمند، مانند تولید مجازی.

Smart Industrial Service
Smart Industrial Service

شهرک صنعتی هوشمند

این برنامه به مناطق پیشرفته، مناطق توسعه اقتصادی، شهرک‌های صنعتی، مراکز رشد و فضای تولیدکننده کمک می‌کند تا بستر اطلاعاتی مستقر ایجاد کرده و خدمات مدیریت عملیاتی، خدمات سازمانی و سیستم‌های خدمات عمومی را ایجاد کنند. شهرک صنعتی هوشمند می‌تواند شهرک‌های صنعتی را برای دستیابی به به‌روزرسانی‌های چهار مرحله‌ای شامل سخت افزار هوشمند، مدیریت هوشمند، پلتفرم هوشمند و فضای هوشمند تسهیل کند تا از این طریق بتواند به‌صورت کلی ظرفیت خدمات خود را بهبود بخشد و ارزش‌های جدیدی را برای آنها ایجاد کند.

Intelligent Industrial Park
Intelligent Industrial Park

نقشه صنعتی

این ماژول طیف کاملی از اطلاعات را در مورد مکان تولید، فناوری، بهره‌وری و محصولات مبتنی بر سیستم اطلاعات جغرافیایی (GIS) ارائه می‌دهد و به تولیدکنندگان صنعتی کمک می‌کند تا با راه‌حل‌های یکپارچه اینترنت از جمله تحقیق و توسعه، مدیریت طراحی، مدیریت تولید، مدیریت زنجیره تأمین و مدیریت بازاریابی، به عملکرد مطلوب مبتنی بر اینترنت برای تولیدکنندگان صنعتی و ایجاد یک سیستم بازرگانی باز و مشترک دست یابند.

Industrial Map
Industrial Map

داده‌های عظیم صنعتی

داد‌های مربوط به تولید، تجهیزات و زنجیره تامین در پلتفرم هوشمند، پایه و اساس تجزیه و تحلیل داده‌های عظیم صنعتی است. در ابتدا می‌توان از آن برای جستجوی عمودی و مکان‌یابی دقیق اطلاعات صنعت استفاده کرد. علاوه بر این، این شرکت می‌تواند به مؤسسات کمک کند تا از داده‌های خود و همچنین داده‌های بزرگ صنعتی برای نوآوری و بهبود بخشیدن به تحقیق و توسعه محصول، مدیریت تولید و تجهیزات و مدیریت زنجیره تأمین استفاده مؤثر کنند و در نهایت به تولید هوشمندانه باز، کارآمد و سفارشی دست یابند.

Industrial Big Data
Industrial Big Data

لطفا برای مطالعه بیشتر به وب سایت مرکز تحقیقات شهر هوشمند ایران مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *