طبق تازه‌ترین رده‌بندی منتشر شده توسط نشریه فوربس و مدرسه تجارت IESE، لندن به عنوان هوشمندترین شهر جهان شناخته شده است.

Top Smart Cities in 2019

۱- لندن (انگلیس)

لندن به دلیل نتایج عالی که در اکثر حوزه‌های هوشمدسازی بدست آورده بعنوان هوشمندترین شهر جهان انتخاب شده است.

برای اولین بار لندن با بکارگیری صحیح از سرمایه انسانی (به لطف تعداد زیادی از مدارس و دانشگاه‌های تجاری با کیفیت آن) و همچنین در سطح بین المللی، رتبه اول را بدست آورده است. همچنین در حوزه‌های حمل و نقل، حکومت، فناوری و برنامه ریزی شهری نیز رتیه اول را بدست آورده است. اما می‌توان بدترین عملکرد لندن را در بعد همبستگی اجتماعی عنوان کرد.

پایتخت بریتانیا میزبان استارتاپ‌ها و برنامه نویسان از اکثر شهرهای جهان است و دارای یک پلتفرم داده باز (London Datastore) است که هر ماه بیش از ۵۰،۰۰۰ نفر، شرکت‌ها، محققان و توسعه‌دهندگان از آن استفاده می‌کنند.

۲- نیویورک (آمریکا)

نیویورک به عنوان مهمترین مرکز اقتصادی جهان، نزدیک به ۷،۰۰۰ شرکت فناوری پیشرفته دارد و از فناوری‌های یکپارچه فناوری مانند Wi-Fi رایگان و سرویس LinkNYC برخوردار است. با این حال، در حالی که اقتصاد نیویورک پررونق است، هماهنگی اجتماعی آن هنوز هم بسیار مورد نیاز است (قرار گرفتن در رتبه ۱۳۷، در نزدیکی پایین لیست در این بعد گویای این خلا است.)

نیویورک در حوزه اقتصادی و همچنین در میان موقعیت‌های برتر برای سرمایه انسانی، برنامه ریزی شهری، توسعه‌دهندگان بین المللی، فناوری و حمل و نقل دارای رتبه برتر در بین شهرهای جهان در سال ۲۰۱۹ است.

۳- آمستردام (هلند)

با توجه به شاخص‌های مورد بررسی، آمستردام با بکارگیری فن‌آوری‌های مالی، بهره‌وری انرژی و فرهنگ به یک قدرت مهم اروپایی تبدیل شده است.

حدود ۹۰ درصد خانوارهای آمستردام دارای دوچرخه هستند و دارای سیستم پیشرفته خدمات برای استفاده عمومی از دوچرخه‌های مشترک است.

علاوه بر این، آمستردام یک پروژه برای ممنوعیت استفاده از حودروهای بنزین و دیزلی را تا سال ۲۰۲۵ وضع کرده است و در نتیجه به نخستین شهر در اروپا تبدیل خواهد شد که انتشار گازهای گلخانه‌ای در آن صفر خواهد بود.

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *