اصل هفتم: شهر دلخواه ایرانیان، قابل سکونت، عدالت-محور و حیات‌بخش است.

در شهر دلخواه ما، همه ساکنان از داشتن مسکن آبرومند، متناسب با درآمد، و امن بهره‌مند هستند. همه از دسترسی برابر و همیشگی بـه زیرساخت‌های پایه شهری مانند آب و بهداشت، گاز، برق، جمع‌آوری زباله و نیز خدمات عمومی شامل مدرسه، بیمارستان، فضای سبز، سینما، زمین بازی، خرده‌فروشی‌ها، فروشگاه، و کتابخانه، برخوردارند.

شهر دلخواه ما، از سرمایه‌های انسانی، طبیعی، مالی و اجتماعی خود بهره می‌برد و آنها را از دست نمی‌دهد. این شهر پس از بروز بلایای طبیعی و انسانی مانند زلزله، سیل، طوفان و جنگ، خود را احیا می‌کند.

شهر دلخواه ما، برای همگان زیست‌پذیر و امیدبخش است. هیچکس به‌دلیل فقر و تفاوت‌های جغرافیایی و قومی از شهر دلخواه ما، طرد نمی‌شود. این شهر میزبان مراسم‌های مختلف بوده و همه گروه‌های مردمی را گرد هم می‌آورد.

در شهر دلخواه ما، تفاوتی در حقوق شهروندی اقشار غنی و فقیر نیست. در این شهر ارائه خدمات و قوانین به کاهش جداسازی گروه‌های اجتماعی می‌انجامد.

در شهر دلخواه ما، هیچکس احساس تنهایی و غریبگی نمی‌کند. این شهر با همه مهاجران ایرانی و غیرایرانی و پناهنده‌ها همچون شهروندان خود رفتار می‌کند و برای آنان زیرساخت‌های زندگی مجهز فراهم می‌آورد.

در شهر دلخواه ما، شهروندان و مدیران شهری به کاهش آسیب‌های اجتماعی اهمیت می‌دهند. در این شهر، دسترسی به خدمات اولیه کافی هیچکس را ناچار به تکدی‌گری، اعتیاد، کار کودک و بیخانمانی نمی‌کند.

جناب #رضا_کیانیان: شهر دلخواه من دارای سرپناه برای همه.

شهروند سنندجی: اگر در شهر من کتاب‌فروشی‌ها و کتاب‌خانه‌های بیشتری باشد، به شهر دلخواه من نزدیک‌تر می‌شود.

3 پاسخ

  1. hey there and thank you for your info – I have certainly picked
    up something new from right here. I did however expertise several
    technical issues using this website, since I experienced to reload the web site lots of times previous to I could get it to load properly.
    I had been wondering if your web hosting is OK? Not that I am
    complaining, but sluggish loading instances times will often affect your placement in google and could damage your high quality score if advertising and marketing with Adwords.
    Anyway I am adding this RSS to my e-mail and could look out
    for much more of your respective intriguing content. Make sure you update this again very soon..
    Lista escape room

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *